Tuesday 31 July 2012

ලාංකීය සමාජ දේහය විසින් උකහා ගතයුතු රෝහණ විජේවීර දර්ශනය. මතක සටහන්


මෙම ලිපි පෙළ වරක් කියවීමට ශ්‍රී ලාංකික සැමට ආයාචනය කරමි.
ඔබ රෝහණ සහෝදරයා පිලිබඳ ව උග්‍ර සතුරු ආකල්පයක් ඇත්තෙක් විය හැකිය.නමුත් මෙම ලිපි පෙළ කියවා බලන්න.රෝහණ සහෝදරයා අප මව්බිමට කොතෙක් ඇලුම් කලේද යන බව එවිට ඔබට තේරුම් යනුඇත.රෝහණ විජේවීර දර්ශනය ගැන මා මුලින්ම තේරුම් ගත්තේ 1982 වසරේ තිබු ජාධිපති මැතිවරණයට තරග කල අවස්තාවේදී ඔහු ජාතිය අමතා කල ගුවන් විදුලි සහ රූපවාහිනි මගින් ජනතාවට කල කරුණු පැහැදිලි කිරීම තුලිනි.එහි අන්තර්ගතව තිබු සමාජ විද්‍යාත්මක දේශපාලන දර්ශනය පිලිබඳව අදටත් කිසියන්ම අයුරකින් කිසිවෙකුට අභියෝග කල නොහැකි අතරම අද දක්වාමත්,ඉදිරි කාලයටත් එහි පවතින අන්තර්ගතය අපේ මාතෘ භුමිය
සියලුම මරඋගුල් වලින් ගලවා ගෙන සෞභාග්‍ය කරා ගෙන යාමට ඉදිරි මග පෙන්වන පහන් ටැඹකි.එදා මෙදා තුර ලංකාවේ පහල වූ කිසියන්ම මාක්ස්වාදියෙක් හෝ දේශ ප්‍රේමියෙක් එවන් දර්ශනයක් ඉදිරිපත් කර නොමැති අතර ඉදිරියේදීත් එවන් නායකයෙක් බිහිවේදෝයි යන්න සැක සහිතය.රුසියාවට ඇතුළු නැගෙනහිර යුරෝපයට සහ මද්යම ආසියාවට ලෙනින්ගේ දර්ශනය ,චීනයට මාඕ ගේ දර්ශනය , කියුබාවට පිදෙල් ගේ දර්ශනය ,ඉන්දු චීනයට හෝ චී මින් ගේ දර්ශනය මෙන්ම ලතින් ඇමෙරිකානු රටවල් සහ සමස්ත ලෝක විප්ලවවාදීන්ගේ දර්ශනය වන චේගුවේරාගේ දර්ශනයන් සමග සමපාත වන ලාංකීය දර්ශනයේ නිර්මාතෘවරයා රෝහණ විජේවීර සහොදරයායි.අපේ මාතෘ භුමිය නව පැසිස්ට් වාදීන්ගෙන් බේරා ගැනීම වෙනුවෙන් කැපවන සියලු විප්ලවවාදීන්ටත්,සැබෑ දේශ ප්රෙමීන්ටත් මෙම ලිපිපෙළ ආස්වාදයක් ගෙන දේවායයි ප්‍රාර්ථනා කරමි.

හයෙන් පහක ජනතා බලයක් සහිතව,ගැහැණියෙක් පිරිමියෙක් කිරීමට පමණක් බැරි අසීමිත බලයක් සහිතව රට පාලනය කල ජේ ආර් ජයවර්දන ආණ්ඩුව පවතින කාලයේ ප්‍රසිද්ධියේම දේශපාලනය කල රෝහණ විජේවීර සහෝදරයාගේ ජවිපෙ මග පෙන්වීම යටතේ සිටි සහෝදරවරුන් දේශපාලන කලේ, දේශපාලන අයිතිය තමන්ගේ අයිතියක් මිස පාලක මැරයන්ගේ අයිතියක් ලෙස පිළිගනිමින් නොවේ.එකල ජවිපෙ රැස්වීමකට පහර දීමට පැමිණි මැරයන්ජවිපෙ සහෝදරවරුන්ගෙන් ගුටිකා පැන දිවූ අවස්තාවන් ඉතිහාසයේ සනිටුවහන් වෙන්නේ ජයග්රාහී රැලි වශයෙනි.සතුරා තමන්ගේ රැස්වීම කඩාකප්පල්
... කිරීමට ප්‍රයත්න දැරිය හැකි හැම අවස්තාවකම වේලාසනින් අද්‍යනය කරන ඔවුන් එවැනි කඩාකප්පල් කාරී ක්‍රියාවන්ගෙන් එම රැස්වීම ආරක්ෂා කරගැනීමට අවශ්‍ය මුලික ක‍ටයුතු වේලාසනින්ම සැලසුම් කර තබා ගනී.ඒවාට දිය හැකි උදාහරණ සියගනනකි.


සැබෑ විප්ලවවාදීන්ගේ ක්‍රියා පිළිවෙත එයයි.එයට දිය හැකි වඩාත්ම ගැලපෙන ආදර්ශය 1982 ජනාධිපති මැතිවරණය සඳහා මහියංගනයේ රැලිය පැවැත් වීම සඳහා ගත් අභියෝගාත්මක ක්‍රියා මාර්ගයි.මහියංගනේ එම රැස්වීම පැවැත්වීමට ඉඩ නොදෙන බව එවකට එහි මැර මන්ත්‍රී වරයා වූ කැප්ටන් සෙනෙවිරත්න විසින් ප්‍රකාශ කරන ලදී.මොනයම් අයුරකින් හෝ රැස්වීම පවත්වන්නේ නම් එය කඩාකප්පල් කර ජවිපෙ සමච්චලයට ලක් කිරීමට සියලු ක‍ටයුතු සුදානම් කළේය.ඒ වෙනුවෙන් මුලින්ම සුදානම් කලේ රැස්වීම පවත්වන භුමිය වටා මාර්ගය ප්‍රතිසංස්කරණය කිරීමට සැලසුම් කරන බව හැඟවෙන පරිධි 2x2 ප්‍රමාණයේ කළුගල් ගොඩවල් මාර්ග සංවර්දන අදිකාරිය මගින් රැස්වීම පැවැත්වීමට දින ගණනකට පෙර රැස්වීම් භුමිය වටා තැනින් තැන ගොඩවල් ගසා තිබීමය.මෙම ගල් රැස්වීමට පහර දීමට යොදා ගැනීම සඳහා බව හොදින් තේරුම් ගත් පැරණි ජවිපෙ සහෝදරවරු රැස්වීම පටන් ගැනීමට පෙරසුදානමකින් එම ගල් ගොඩ වල් අසලට ජවිපෙ හැර අන්කිසිවකුට ලංවිය නොහැකි පරිදි අප්‍රසිද්ධියේ ස්ථාන ගතව සිටියෝය.විජේවීර සහෝදරයා රැස්වීම ඇමතීමට වේදිකාවට පැමිණෙනවාත් සමගම යු එන් පී මැරයන් එම ගල් ගොඩවල් වෙත ලංවීම වැලක් වමින් එම ගල් වලින්ම යු එන් පී මැරයන්ට පහර දීමට පටන් ගත්තේය.ඒ සමගම රෝහණ සහෝදරයාට තැබූ වෙඩි පහර ඔහුගේ කන අසලින්ම ගියේ තවත් කාලයක් ඔහුගේ සේවය අප මාතෘ භූමියට ලබා දීමට ඉඩ සලසමින්ය.පැමිණි මැරයෝ ඔවුන්ගේම ගල් වලින් පහර කා පැන දිවුහ.ලංවිය නොහැකි පමණට දුරට දිවගිය ඔවුන් ඔවුන්ගේ ඇඳිවත උස්සා පිටුපස ජවිපෙ සාමාජිකයන්ට පෙන්වීම ගැන රෝහණ සහෝදරයා එම රස්වීමීදී ප්‍රකාශ කලේ 'අපේ සහෝදරවරුන්ගෙන් ගුටි කාල පැන දිවූ මැර කැප්ටන් ගේ එක්සත් ජාතික පක්ෂ මැරයෝ ඈතට ගිහිල්ල අපිට සරම උස්සල පෙන්නුවා.අන්න එවෙලාවේ අපි පැහැදිලිවම දැක්කා සහෝදරවරුනි ,'එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය '

තවත් අභියෝගයක් -ගෝනවල සුනිල්ගෙන්
ඒ ජවිපෙ කැලණියේ රැස්වීමයි.රැස්වීම පැවැත්වීමට ඉඩ නොදීමට වගකීම බාරගත්තේ ගෝනවල සුනිල්ය.කැලණියට ඇවිල්ල ජනාධිපති ජේ ආර් ජයවර්ධනව විවේචනය කරන්න ජනතා විමුක්ති පෙරමුණට ඉඩ දෙන්නේ නැහැ.රැස්වීම පවත්වන්න ඕනනම් පුළුවන් එහෙත් ජේ ආර් ජයවර්ධන හෝ රනිල් වික්‍රමසිංහ විවේචනය කරන්න බැහැ.ඒ ගෝනවල සුනිල්ගේ කොන්දේසියි.සියලු අභියෝගයන් බාරගෙන අවැසි සියලුම සුදානම් ක‍ටයුතු නිම කර නියමිත දිනයේ නියමිත වෙලාවට රැස්වීම පැවැත්වීමට ජවිපෙ ක‍ටයුතු සංවිධානය කර තිබුණි.රැස්වීමට පහර දීමට පැමිණි ගෝනවල සුනිල් ඇතුළු මැරයන් ආපසු හැරී පණ එපා කියමින් දුවන්නේ ,රෝහණ සහෝදරයා රැලිය අමතමින්' අපි ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ, මේ රටේ දේශපාලනය කරන්නේ කිසියන්ම ධනපති දේශපාලන පක්ෂ සමග හෝ ඔවුන්ගේ මැරයන් සමග කොන්දේසි සහිතව නොවන බව ප්‍රකාශ කරන්න කැමතියි.යකුන්ට බය නම් අපි සොහොනේ ගෙවල් හදන්න එන්නේ නැහැ.මේ රට තුල ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ යටත් වන කොන්දේසි තිබෙන්නේ ජනතාව සමග පමණයි.දේශපාලනය කිරීම අපේ ශුද්ධ වූ අයිතියක්.කිසිම ධනපති පාලකයෙක් හෝ ධනපති දේශපාලන වලින් හෝ ඔවුන්ගේ මැරයන් ගෙන් අවසර ගෙන දේශපාලනය කිරීම ජනතා විමුක්ති පෙරමුනේ ප්‍රතිපත්තිය නොවේ.'

මතු සම්බන්දයි
 
ලාංකීය සමාජ දේහය විසින් උකහා ගතයුතු රෝහණ විජේවීර දර්ශනය. මතක සටහන් දෙවෙනි කොටස
--------------
මෙම ලිපි පෙළ වරක් කියවීමට ශ්රීලාංකික සැමට ආයාචනය කරමි.

ඔබ රෝහණ සහෝදරයා පිලිබඳ ව උග්ර සතුරු ආකල්පයක් ඇත්තෙක් විය හැකිය.නමුත් මෙම ලිපි පෙළ කියවා බලන්න.රෝහණ සහෝදරයා අප මව්බිමට කොතෙක් ඇලුම් කලේද යන බව එවිට ඔබට තේරුම් යනුඇත.රෝහණ විජේවීර දර්ශනය ගැන මා මුලින්ම තේරුම් ගත්තේ 1982 වසරේ තිබු ජාධිපති මැතිවරණයට තරග කල අවස්තාවේදී ඔහු ජාතිය අමතා කල ගුවන් විදුලි සහ රූපවාහිනි මගින් ජනතාවට කල කරුණු පැහැදිලි කිරීම තුලිනි.එහි අන්තර්ගතව තිබු සමාජ විද්යා ත්මක දේශපාලන දර්ශනය පිලිබඳව අදටත් කිසියන්ම අයුරකින් කිසිවෙකුට අභියෝග කල නොහැකි අතරම අද දක්වාමත්,ඉදිරි කාලයටත් එහි පවතින අන්තර්ගතය අපේ මාතෘ භුමිය
සියලුම මරඋගුල් වලින් ගලවා ගෙන සෞභාග්‍ය කරා ගෙන යාමට ඉදිරි මග පෙන්වන පහන් ටැඹකි.එදා මෙදා තුර ලංකාවේ පහල වූ කිසියන්ම මාක්ස්වාදියෙක් හෝ දේශ ප්රේමියෙක් එවන් දර්ශනයක් ඉදිරිපත් කර නොමැති අතර ඉදිරියේදීත් එවන් නායකයෙක් බිහිවේදෝයි යන්න සැක සහිතය.රුසියාවට ඇතුළු නැගෙනහිර යුරෝපයට සහ මද්යම ආසියාවට ලෙනින්ගේ දර්ශනය ,චීනයට මාඕ ගේ දර්ශනය , කියුබාවට පිදෙල් ගේ දර්ශනය ,ඉන්දු චීනයට හෝ චී මින් ගේ දර්ශනය මෙන්ම ලතින් ඇමෙරිකානු රටවල් සහ සමස්ත ලෝක විප්ලවවාදීන්ගේ දර්ශනය වන චේගුවේරාගේ දර්ශනයන් සමග සමපාත වන ලාංකීය දර්ශනයේ නිර්මාතෘවරයා රෝහණ විජේවීර සහොදරයායි.අපේ මාතෘ භුමිය නව පැසිස්ට් වාදීන්ගෙන් බේරා ගැනීම වෙනුවෙන් කැපවන සියලු විප්ලවවාදීන්ටත්,සැබෑ දේශ ප්රෙමීන්ටත් මෙම ලිපිපෙළ ආස්වාදයක් ගෙන දේවායයි ප්රාර්ථනා කරමි.

ගංවතුර සහ නියගය නැවැත්විය හැක්කේ විප්ලවයට පමණි.

නියායාත්මක සංකල්පය ජනාධිපති මැතිවරණයේදී රෝහණ සහෝදරයා ඉදිරිපත් කල ප්රකාශනයයි.

ලංකාවේ සියලුම ප්රධාන ගංගා පටන් ගන්නේ මද්යම කඳුකරයෙන්ය.එයද තවත් විභේද සංකීර්ණයකි.මෙවැනි සුවිශේෂ භූ විෂමතාවයක පිහිටි කදුකරයෙන් පටන් ගන්නා විශාල, ගංගා, ආරු, ඔය, දියඇල්ල, ඇළ, දොළ අපේ මහා පොලව සිසාරා ගලා ගොස් මුහුදට වැටෙයි.උස විභවයකින් පටන් ගන්නා නිසා මෙමෙ ජල ප්රවාහයන් පහත බිම් වල පිහිටි ඕනෑම ගොවි බිම් දක්වා පහසුවෙන් හැරවිය හැකිය.ලංකාවේ දිගම ගඟ කිලෝ මීටර් 335 දුර ගලා ගොස් මුහුදට වැටෙයි. අනෙක් ලංකාවේ දිගම ගංගා 16 කිලෝ මීටර්100 සිට කිලෝ මිටේ 164 දක්වා දුරක් ගමන් පසු කරමින් ගලා බසී.ලංකාවට හිමිව තිබෙන මෙම සුවිසල් ජල ප්රවාහන පද්ධතිය යටතේ ජල හිඟයක් සහිත ගොවි බිම් තිබීමට නොහැකිය.එම ජල ප්රවාහන පද්ධතිය නියඟයෙන් පීඩා විඳින ප්රදේශ වලට හැරවීමේ විද්යාදත්මක ජල ප්රවාහන ව්යාපාර මගින් ගං වතුර ඇතිකරන අතිරික්ත ජලය වියලි බිම් දක්වා හැරවීමත් එමගින් ගං වතුර සහ නියඟය වැළක්වීමේ ක්රියාමාර්ග එකවර සැලසුම් කල හැකිය.මෙම ජල ප්රවාහයන් හි ගලායන ජලය ප්රයෝජනයට ගැනීමේදී ප්රවාහයන්හි ඇතිවන වියලි බව ආරක්ෂා කිරීම සඳහා වර්ෂාපතනය ආරක්ෂා කර ගැනීම අත්යවස්ය කරුණකි.මෙම ජලප්රවාහයන් ආරක්ෂා කිරීම හා අනිවාර්යයෙන්ම බද්ධ වියයුතු වර්ෂාපතනය ආරක්ෂා කිරීම හා බැඳුනු උස්බිම් වනාන්තර ආරක්ෂා කිරීම කල යුතුමය.එම උස්බිම් වනාන්තර ආරක්ෂා කිරීම හා බද්ධ වන තවත් කරුණක් නම් එමගින් නායයාම් වලක්වා ලීමත් නායයාම් තර්ජනයට ගොදුරු වී ජීවත් වන ජනතාව එම ප්රදේශවලින් ඉවත් කර ඔවුන් වෙනත් සුදුසු ප්රදේශවල පදිංචි කරවීමය.

ජනාධිපති මැතිවරණයේදී රට ගොඩ නගන විද්යාත්මක සැලසුම් ඉදිරිපත් කරමින් රෝහණ සහෝදරයා 'මහවැලි ගඟ විතරක් නොවෙයි අපි අනෙක් ඕනෑම ප්රධාන ගංගාවල් හරවනවා වියලි ගොවිබිම් වලට.එමගින් ගංවතුර සහ නියඟයට ඉඩ දීම නවත්වනවා.නායයාම් වලට මුලිකවන අංශක හැටපහට වැඩි ආනතිය සහිත කඳු සහ බෑවුම් විද්යාමනුකූලව වනගත කරනවා.නායයාම් වලට ගොදුරු වන ජනතාව එවැනි ස්වාභාවික විපත් ඇති නොවෙන ප්රදේශවන පදිංචි කරවනවා.
ලාංකීය සමාජ දේහය විසින් උකහා ගතයුතු රෝහණ විජේවීර දර්ශනය. මතක සටහන්..තුන්වන කොටස

මෙම ලිපි පෙළ වරක් කියවීමට ශ්රීර ලාංකික සැමට ආයාචනය කරමි.

ඔබ රෝහණ සහෝදරයා පිලිබඳව උග්‍ර සතුරු ආකල්පයක් ඇත්තෙක් විය හැකිය.නමුත් මෙම ලිපි පෙළ කියවා බලන්න.රෝහණ සහෝදරයා අප මව්බිමට කොතෙක් ඇලුම් කලේද යන බව එවිට ඔබට තේරුම් යනුඇත.රෝහණ විජේවීර දර්ශනය ගැන මා මුලින්ම තේරුම් ගත්තේ 1982 වසරේ තිබු ජාධිපති මැතිවරණයට තරග කල අවස්තාවේදී ඔහු ජාතිය අමතා කල ගුවන් විදුලි සහ රූපවාහිනි මගින් ජනතාවට කල කරුණු පැහැදිලි කිරීම තුලිනි.එහි අන්තර්ගතව තිබු සමාජ විද්යා ත්මක දේශපාලන දර්ශනය පිලිබඳව අදටත් කිසියන්ම අයුරකින් කිසිවෙකුට අභියෝග කල නොහැකි අතරම අද දක්වාමත්,ඉදිරි කාලයටත් එහි පවතින අන්තර්ගතය අපේ මාතෘ භුමිය
සියලුම මරඋගුල් වලින් ගලවා ගෙන සෞභාග්‍ය කරා ගෙන යාමට ඉදිරි මග පෙන්වන පහන් ටැඹකි.එදා මෙදා තුර ලංකාවේ පහල වූ කිසියන්ම මාක්ස්වාදියෙක් හෝ දේශ ප්රේමියෙක් එවන් දර්ශනයක් ඉදිරිපත් කර නොමැති අතර ඉදිරියේදීත් එවන් නායකයෙක් බිහිවේදෝයි යන්න සැක සහිතය.රුසියාවට ඇතුළු නැගෙනහිර යුරෝපයට සහ මද්යම ආසියාවට ලෙනින්ගේ දර්ශනය ,චීනයට මාඕ ගේ දර්ශනය , කියුබාවට පිදෙල් ගේ දර්ශනය ,ඉන්දු චීනයට හෝ චී මින් ගේ දර්ශනය මෙන්ම ලතින් ඇමෙරිකානු රටවල් සහ සමස්ත ලෝක විප්ලවවාදීන්ගේ දර්ශනය වන චේගුවේරාගේ දර්ශනයන් සමග සමපාත වන ලාංකීය දර්ශනයේ නිර්මාතෘවරයා රෝහණ විජේවීර සහොදරයායි.අපේ මාතෘ භුමිය නව පැසිස්ට් වාදීන්ගෙන් බේරා ගැනීම වෙනුවෙන් කැපවන සියලු විප්ලවවාදීන්ටත්,සැබෑ දේශප්රෙමීන්ටත් මෙම ලිපිපෙළ ආස්වාදයක් ගෙන දේවායයි ප්රාර්ථනා කරමි.


රාජ්ය බලය හොබවන වංචනික දුෂිතයින් ප්රසිද්ධියේ එළිදරව් කරමින්,රෝහණ සහෝදරයා,

'මම ලුමුම්බා විශ්ව විද්යාිලයේ ඉගෙන ගනිද්දී එක මහාචාර්ය වරයෙක් මට කිව්වා ,කිසියම් දෙයක් හඳුන්වන්න තියෙන වඩාත්ම ගැලපෙන විද්යාත්මක නමින් එය හඳුන්වන්න කියලා.ඒ අනුව හේවාහැට මන්ත්‍රී අනුර ඩැනියෙල්ට මම කියනවා ''රත්තරන් පොලු හොරා ''කියල.ඔහු විදේශයක සිට එන ගමන් කොළඹ ගුවන් තොටු පොලේදී ඔහුගේ බෑග් තුල තිබිල ,ආගමන නිලධාරීන් විසින් රත්තරන් පොලු වගයක් අත් අඩංගුවට ගත්තා.අද ලංකාවේ පාර්ලිමේන්තුවේ ඉන්න ලාබාලම මන්ත්රීවරයා අනුර දනියෙල් පිටරටින් ගේන්නෙත් රත්තරන් පොලුනම් අනෙක් ලොකු ලොකු අලි මොන මොනව ගෙනාවා ඇත්ද.ඒක හින්ද මම නැවතත් කියනවා අනුර දනියෙල්'' රත්තරන් පොලු හොරා.''ඒ වගේම නන්ද මැතිව් මන්ත්රීවරයා ගේ නමට එවන ලද බෑගයක තිබී රත්තරන් හැඳි ආගමන නිලධාරීන් විසින් අත්අඩංගුවට ගනු ලැබුවා.මේ ආණ්ඩුව හොරුන්ගේ ආණ්ඩුවක්.දුශිතයින්ගේ සහ මංකොල්ල කරුවන්ගේ ආණ්ඩුවක්.රත්රන් හැඳි ගෙනාපු නන්ද මැතිව්ව මම හඳුන්වන්නේ නන්ද මැතිව් නොව'' හැන්ද මැතිව් ''කියලයි.

මේ එවකට සිදුවෙමින් තිබුණු හොරා මැර වංචා දුෂණ වලින් එළිදරව් වූ ශාක්ෂි කීපයක් පමණකි.
ඒ ජේ ආර් ජයවර්ධන ක්රියාත්මක කල නව ලිබරල් වාදයේ පළමු අධියර තුළදීයි.අද මහින්ද රාජපක්ෂගේ නව ලිබරල් ෆැසිස්ට් දෙවෙනි අධියර එම දුෂණ වංචා
කොමිස් ගැසීම් පළමු අධ්යරට වඩා දසදහස් ගණනකින් ඉහලට ඔසවා තබන අයුරු ජනතාවගේ ඇස් පනාපිටම සිදුවෙයි

                             
ලාංකීය සමාජ දේහය විසින් උකහා ගතයුතු රෝහණ විජේවීර දර්ශනය.
හතරවන කොටස

මෙම ලිපි පෙළ වරක් කියවීමට ශ්රී ලාංකික සැමට ආයාචනය කරමි.

ඔබ රෝහණ සහෝදරයා පිලිබඳ ව උග්‍ර සතුරු ආකල්පයක් ඇත්තෙක් විය හැකිය.නමුත් මෙම ලිපි පෙළ කියවා බලන්න.රෝහණ සහෝදරයා අප මව්බිමට කොතෙක් ඇලුම් කලේද යන බව එවිට ඔබට තේරුම් යනුඇත.රෝහණ විජේවීර දර්ශනය ගැන මා මුලින්ම තේරුම් ගත්තේ 1982 වසරේ තිබු ජාධිපති මැතිවරණයට තරග කල අවස්තාවේදී ඔහු ජාතිය අමතා කල ගුවන් විදුලි සහ රූපවාහිනි මගින් ජනතාවට කල කරුණු පැහැදිලි කිරීම තුලිනි.එහි අන්තර්ගතව තිබු සමාජ විද්යා ත්මක දේශපාලන දර්ශනය පිලිබඳව අදටත් කිසියන්ම අයුරකින් කිසිවෙකුට අභියෝග කල නොහැකි අතරම අද දක්වාමත්,ඉදිරි කාලයටත් එහි පවතින අන්තර්ගතය අපේ මාතෘ භුමිය
සියලුම මරඋගුල් වලින් ගලවා ගෙන සෞභාග්‍ය කරා ගෙන යාමට ඉදිරි මග පෙන්වන පහන් ටැඹකි.එදා මෙදා තුර ලංකාවේ පහල වූ කිසියන්ම මාක්ස්වාදියෙක් හෝ දේශ ප්රේමියෙක් එවන් දර්ශනයක් ඉදිරිපත් කර නොමැත. රුසියාවට ඇතුළු නැගෙනහිර යුරෝපයට සහ මද්යම ආසියාවට ලෙනින්ගේ දර්ශනය ,චීනයට මාඕ ගේ දර්ශනය , කියුබාවට පිදෙල් ගේ දර්ශනය ,ඉන්දු චීනයට හෝ චී මින් ගේ දර්ශනය මෙන්ම ලතින් ඇමෙරිකානු රටවල් සහ සමස්ත ලෝක විප්ලවවාදීන්ගේ දර්ශනය වන චේගුවේරාගේ දර්ශනයන් සමග සමපාත වන ලාංකීය දර්ශනයේ නිර්මාතෘවරයා රෝහණ විජේවීර සහොදරයායි.අපේ මාතෘ භුමිය නව පැසිස්ට් වාදීන්ගෙන් බේරා ගැනීම වෙනුවෙන් කැපවන සියලු විප්ලවවාදීන්ටත්,සැබෑ දේශප්රෙමීන්ටත් මෙම ලිපිපෙළ ආස්වාදයක් ගෙන දේවායයි ප්රාර්ථනා කරමි.

රෝහණ විජේවීර නම් වූ සොඳුරු මිනිසා , යුගය අභිබවා නැගී සිටි වමේ නිකැළැල් විප්ලවවාදියා , අඳුරු ඉල්මහක පණපිටින් ආදාහනාගාරයට විසි කිරීමට පෙර ධනපති පාලකයන් හා උන්ගේ සහචර හමුදා පොලිස් නිලදාරීන් ඉදිරියේ පැය දෙකකට ආසන්න කාලයක් කල දීර්ග දේශනයෙන් 1989 නොවැම්බර් 13 දින රූපවාහිනියෙන් විකාශනය වුයේ විනාඩි දෙකක පමණ කාලයකි. එයද පාලකයන්ගේ වාසියට පමණක් යොදා ගැනුනි. ඒ රුව ඔබ අපට තවම මතකය. මරණය පෙනී පෙනී බියක සේයාවක් හෝ නොදුටු , උපේක්ෂා සහගත මුහුණ තුලින් දුටුවේ සංසුන් විප්ලවවාදියෙකි. ඔහු අමානුෂිකව මරා දැමීමට පෙර තම පාක්ෂිකයාගෙන් සහ සමස්ත ලාංකීය ජනතාවගෙන්ම ඉල්ලා සිටියේ සියල්ල වෙනස් කර අලුතින් සිතන ලෙසය. නැවත සියල්ල අලුතින් ආරම්බ කරන ලෙසය.
තම උපන් බිමට සාදාරණයක් ඉටු කිරීමට , තම සහෝදර රට වැසියාට ශිෂ්ට සම්පන්නව නිදහසේ ජීවත් වීමට සමාජයක් නිර්මාණය කිරීමට අවැසි නම් දිවි පුදන්නේ කෙසේදැයි පෙන්වූ දේශපාලන සංස්කෘතියක් නිර්මාණය කල ඔබ අපට අදටත් මතුවටත් දේසපාලන ගුරුවරයාය .

ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ප්‍රවාහයෙන් බලහත්කාරයෙන් නෙරපාදැමු ඔබ තහනම් දේශපාලනය තුල සියලු පව්ද්ගලිකත්වය පොදු අරමුණක් වෙනුවෙන් කැපකරමින්, මරණ වරෙන්තුව අතැතිව ඔබ රටේ නියත දේශපාලන ව්‍යාපාරයට විශිෂ්ට නායකත්වයක් දුනි. තහනම් දේශපාලනයක වුවද ඔබ දියුණු දේශපාලන උපාය උපක්‍රම තෝරමින් ප්‍රජාතන්ත්රවාදයම ඉල්ලා හඬ නැගුවේය. එහෙත් ධනපති පසුගාමී පාලකයන් ඔබගේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී හඬ ට කන් දීමක් දක්නට නොලැබුණි. එහෙත් උන් විප්ලවවාදී ව්‍යාපාරයේ වෙඩි හඬ ට කන් පමණක් නොව ඇස් ද විවර කර බැලීය. ඉතිහාසය විසින් ඔබට වෙන විකල්පයක් ඉතිරි කර දී තිබුනේ නැත.
 
පස්වන කොටස
ලාංකීය සමාජ දේහය විසින් උකහා ගතයුතු රෝහණ විජේවීර දර්ශනය. 
 

සමාජවාදී දේශපාලන ලෝකය තුල බිහි වූ විශිස්ටතම උපාය මාර්ගික දේසපාලන නායකයන් අතර ඔබ ඉහලින්ම සිටින බව අවිවාදිතය. අදිරාජ්ය විරෝධී අරගලය තුලින් සමාජවාදයට යන උපාය මාර්ගික වැඩ පිළිවෙල තුලින් 1988 එවකට පැවතී ධනපති ප්රේමදාසගේ ආණ්ඩුව දනගැස්වීමට තහනම් දෙසපාලනයකදී වුවද සියලු දෙශමාමක බලවේග එක මිටකට ගැනීමට සමත් විය..රෝහණ විජේවීර යනු පුහු ආටෝප තවරා ගත් සම්ප්රදායික දේශපාලනඥයෙක් නොවීය. කරන්නට බැරි දේ කිසි දිනක කතා නොකළ ඔහු කිවව් දේ අකුරටම ඉටු කළේය.

ඔහු උපන් බිමට මෙන්ම සමාජවාදී ලෝකයක් ගොඩ නැගීමේ අරගලයට පනමෙන් ආදරය කළේය. සිය තුරුණු විය උර්තීය විප්ලවවාදියෙකුගේ ජීවිතයට මාරු කල ඔබ මිය යන තෙක්ම නොසැලුණු අරමුණක් වෙනුවෙන්ම කැප විය. ඔබ කිසි දිනක මාක්ස්වාදය අන්ධ භක්තියකින් පිදුවේ නැත. එය වඩා නිර්මානාත්මක භාවිතාව තුලින් සමාජය වෙනස් කිරීමට මුළු දිවියම කැප කල සැබැ විප්ලවවදියෙකි.

රෝහණ විජේවීර යනු තර්කානු කුලව ප්රතිවාදීන් හතර ගාතෙන් ඇද වට්ටන විදග්ද කථිකයෙකි. එමෙන්ම ආක්රමණශීලී විවාද කරුවෙකි. එවකට ජේ.ආර්.ජයවර්ධන කැබිනට් තීරණ ගෙන තම ඇමති මණ්ඩලයෙන් විමසන්නේ " මේ තීරණයට රෝහණ විජේවීර මොනවද කියල තියෙන්නේ පත්තරේට " යන්නයි. ජේ.ආර්. නම් අංකුර ධනේශ්වර දේශපාලඥයා විසින් ලංකාව තුල හඳුනා ගත් එකම දේශපාලන බුද්දීමතා වුයේද ඔබය. රෝහණ සහෝදරයා කිසි දිනක තම දැනුම අයුතු ලෙස යොදා ගත්තේ නැත. තම දැනුමින් සන්විදායකයන් මුවහත් කල ඔබ ඔවුන්ට යා යුතු මග විවර කළේය. තමාට නිතැතින් හිමි උන නායකත්වය හා එහි අධිකාරී බලය ඉහල සංවිදායක සහෝදරයාගේ සිට බිම් මට්ටම දක්වාම සමාන විය.
ඔබ පක්ෂය තුල නායකත්වයට පැමිනෙනේ පවූල් බලය , ධන බලය කර තබාගෙන නොවේ. තිස්සමහාරාම සති පොලේ මුට්ට කර ගසමින් පක්ෂය වෙනුවෙන් මුදල් සෙවූ ඔබ මිය යන විට අවම වශයෙන් ගම්සභාවක හෝ නිලයක් දරු වේ නැත. ඔබගේ උරුමය රකිමින් කල එලි දුටු බොහෝ විකටයන් අද ඔබ අත හැර පළමු වසරේ වෙදිකාවේ ඉහලින් තැබූ රුව දෙවන වසරේ වේදිකාවේ කොනකට හේත්තු කළේය. මෙවර මැයි දිනයේ ඔබ රකින්නට ආ විකට වම්මුන් ඔබගේ චායාවක් හෝ එහි ඇතුලත් නොකළේය. එහෙත් අපට ඔබ ගුරුවරයෙකි..නිකැළැල් නායකයෙකි. ඔබ පැතු ලොව ගොඩ නගන්නෙමි.
                                                                 


No comments:

Post a Comment